WolkokerCAL 1. opzetlus, lossenketting, vasten haken


 Lees voor je begint de Algemene Aanwijzingen!

In de video leer je echt vanaf het begin hoe je een lapje kan haken met 1 van de basis-haaksteken: de vasten. Ik laat ook zien dat je ipv door 2 lussen, ook door alleen de achterste of voorste lussen kan haken, wat een mooi reliëf geeft. Ervaren haak(st)ers kunnen deze video overslaan en gelijk 1 of meer lapjes haken van 16x 16 cm!

In de video ga ik uit van 1 bol Cosy Fine, en 1 bol Cosy Fine Faded, en maak ik 4 lapjes. Destijds wist ik nog niet wat het uiteindelijke resultaat zou worden, en omdat je uiteindelijk maar 35 lapjes nodig hebt hoef je niet iedere keer 4 lapjes te maken met het patroontje van die aflevering.
 Bovendien kan je ook kiezen voor andere kleurtjes dan diegene die ik in de video's gebruik. Later in de serie stap ik helemaal af van het concept van 1 bol Cosy Fine met een bijbehorende Faded , en gebruik ik de kleuren meer door elkaar. Maak er iets moois van!





vasten





vasten, achterste lussen